دنیای فناوری

امنیت اطلاعات_سایبری_اخبار جدید _خبر های جدید از دنیای فناوری اطلاعات-هک

دنیای فناوری

امنیت اطلاعات_سایبری_اخبار جدید _خبر های جدید از دنیای فناوری اطلاعات-هک

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

راهی جدید برای کاهش زباله های الکترونیکی!

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۴ ب.ظ

هر روز با نوعی از ضایعات در مورد مواد مورد استفاده تمدن بشری آشنا می شویم . آخرین نوع زباله ها مربوط به زباله های فضایی بود که برای بسیاری از افراد جالب بود اما امروز پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، قصد دارد شما را با زباله های دنیای تکنولوژی در عصر کنونی و قوانین ...

هر روز با نوعی از ضایعات در مورد مواد مورد استفاده تمدن بشری آشنا می شویم . آخرین نوع زباله ها مربوط به زباله های فضایی بود که برای بسیاری از افراد جالب بود .

Green Grid

شبکه سبز، یک سیتم متریک عام پسند است که به تازگی به منظور کاهش ضایعات الکترونیکی دستگاه ها و سرورها  و تحهیزات  قدیمی مرکز داده ها برای جلوگیری از کار افتادگی این دستگاه ها ایجاد شده است . این تکنولوژی برای کاهش ضایعات تکنولوژیک نظیر یا به عبارت دیگر ذباله های الکترونیکی به ویژه در سرورها و سخت افزار های سازمانی است.این طرح ابتکاری از سوی سازمان های غیر وابسته به قطعات الکترونیکی ایجاد و مطرح شده است .

در این طرح مجریان موظفند بر روی زباله های حاصل از قطعات الکتریکی نظیر تلویزیون ها نظارت داشته و اصطلاحا بر روی فاضلاب های این قشر تمرکز کرده و به رفع مشکلات بپردازند ، همچنین شبکه سبز در پی ایحاد قوانینی برای تجهیزات الکترونیکی در اتحادیه اروپاست .

البته باید توجه داشت که این سیستم در پی این نیست که مشخص کند آیا این سخت افزار ها قابل بازیافت هستند یا نه و یا اینکه این قطعات شکسته یا سالم اند اما در پی این است که با دریافت یک گواهی نامه  ISO 14001  بر محل بازبینی این قطعات نظارتی داشته باشد و در برخی مکان ها که این قطعات مورد بررسی قرار می گیرند به دور ریخته نشوند .

برگرفته :برسام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی