دنیای فناوری

امنیت اطلاعات_سایبری_اخبار جدید _خبر های جدید از دنیای فناوری اطلاعات-هک

دنیای فناوری

امنیت اطلاعات_سایبری_اخبار جدید _خبر های جدید از دنیای فناوری اطلاعات-هک

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

ماجرا از این قرار است که در آمریکا، شرکت‌های مخابراتی، موبایل‌های فروخته شده را فقط روی شبکه خودشان باز می‌کنند و کاربران نمی‌توانند سیم‌کارت کمپانی رقیب را روی آن نصب کنند.





راهبران کاخ سفید برای جلب توجه کمپانی‌های مخابراتی خواهان قفل بودن موبایل، در تلاشند تا شکستن قفل روی این ابزار را قانونی کنند. 


به‌دنبال دادخواست ۱۱۴ هزار کاربر از کاخ سفید برای باز بودن موبایل و تبلت، دیوید ادلمن مشاور ارشد اوباما در امور اینترنت و فناوری های نوین، اعلام شد که کاخ سفید سعی خواهد کرد با نظر کاربران این موضوع را رسما طرح و در مورد آن تصمیم گیری کند. 

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، به گفته وی کاخ سفید موافق است که مردمی که بابت تلفن خریداری شده پول می دهند، دیگر نیازی به قفل شدن تلفنشان روی کمپانی خاص مخابراتی نباشد. چرا که وقتی مردم پول را پرداخت می کنند دیگر دلیلی برای قفل ماندن تلفن شان وجود ندارد. 

کمپانی های مخابراتی عرضه کننده موبایل، تا به حال موبایل فروخته شده را فقط روی شبکه خودشان باز می کنند و کاربر نمی تواند سیم کارت متعلق به کمپانی رقیب یا دیگران را روی آن نصب کند. 

مسئله قفل کردن یا همان لاک کردن روی یک شبکه خاص به تبلت نیز بر می گردد و بدلیل گستردگی روزافزون تبلت، بیم آن می رود که کمپانی های مخابراتی اعمال قدرت بیشتری روی این مسئله کنند و از آن طرف خشم مردمی که پول می دهند اما موبایلشان قفل است نیز بیشتر خواهد شد. 

ادلمن همچنین تاکید کرد کاخ سفید با شرکت‌های مخابراتی، سازندگان فناوری و موبایل و نیز با کارشناسان امور کپی رایت در حال رایزنی در این باره است. 

ادلمن اظهار نظر بیشتری در این مورد نکرد اما ظاهرا فشار کاخ سفید به کمپانی ها برای از بین بردن قانون قفل کردن موبایل و تبلت روی یک شبکه خاص بزودی باعث شود تا تصمیمات عوض شود، هر چند کمیسیون تجارت فدرال رسما در این باره صحبتی نکرده است. 

اینک همه چیز در دستان کمیسیون تجارت فدرال است که با نظر خود می تواند به این داستان ابعاد جدیدی بخشد. 

روز دوشنبه جولیوس گناچوفسکی مدیر کمیسیون تجارت فدرال در اظهاراتی شکستن قفل تلفن در بیرون از بازه زمانی قرارداد کاربر با کمپانی مخابراتی را مشکل دانست که این نکته بر پیچیدگی موضوع خواهد افزود. وی گفت کنگره باید یک بار برای همیشه برای این مشکل راه حل قانونی پیدا کند تا خیال همه راحت شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۸
EB051

نظرات  (۱)

۰۶ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۱۲ طراحی اپلیکیشن فروشگاهی موبایلی
به احتمال زیاد ترسیده اند که ایران کوشی های قفل شکسته براشون بفرسته!خخخخ ضرر کنن
راستی می تونید از سایت ما هم دیدن کنید
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی موبایلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی